Thursday, August 2, 2012

Slecht nieuws


In beeld:
Man in schijnwerpers op dansvloer nachtclub
- Hoe voelt het dat u nu kans loopt in elkaar geslagen te worden door vrienden van Dader Hari? U heeft toch aangifte tegen hem gedaan? Mocht niemand dat weten? Dat is niet gelukt dan.


Moeder in ochtendjas, verwarde haren, ogen dichtgeknepen vanwege belichting
- Is uw dochter al thuis?
* Ik denk het wel. Ze ging naar de bioscoop, heb niet op haar gewacht. Ik sliep als een blok tot jullie aanbelden. Heb wel raar gedroomd.
- Naar een film over een vleermuis, toevallig?
* Ja, die, ze had kaartjes voor de première, ze mocht helemaal vooraan zitten, en ze had zich mooi verkleed als Batvrouw.

Vrouw in Dior outfit met lege bakfiets omzoomd met plastic bloemenkrans
- Hoe voelt dat, nu uw kindje beroemd is geworden?
* Ik wist dat het erin zat, we hebben Jennifer-Drew gepusht tot en met, ze kan prachtig acteren; van Houten moet oppassen.
- Nou, ik weet niet of ze acteerde, volgens mij schreeuwde ze omdat ze pijn had.
* Ze kan heel levensecht performen, dat wonderkindje van me. In welke film heeft u haar gezien?
- Ik zou hem het liefste in je doosje willen doen

Tweetal daags voor finale roeien dubbeltwee Olympische Spelen
- Hoe voelt dat nu u geen medaille zal halen?
* We gaan vet de gouden blik winnen! We zijn de beste, en we de beste stroomlijning, onze boot is speciaal voor ons op maat ontworpen in het Waterloopkundig Laboratorium. Gemaakt van een supercomposiet op basis van koper, veruit de snelste boot
- Nou, nu niet meer, want hij is net omgesmolten.


Artistiek leider Krontjong-, en Wajanggezelschap DeltaDua
- Hoe voelt dat, nu u niet bij de uitverkorene hoort?
* We zijn heel blij dat we kunst maken, dus snappen we niet wat u bedoelt.
- U krijgt geen subsidie van het Fonds Podiumkunsten
* Adoe! Dat is dan onterecht en wij beramen ons nog. Er is vast een vergissing gemaakt.
- Nou, ze zijn vrij stellig in hun oordeel: artistieke kwaliteit en ondernemerschap onvoldoende. Advies aanvraag niet honoreren
* Die orang orang putih puki hebben duidelijk onze laatste voorstelling niet gezien:
 Tante Tang: Ons bin Ier noe 60 jae


Man in pak leunend tegen Bentley toekijkend bij verhuizing
- Mooie villa waar u in komt te wonen, maar kan u die nog wel betalen?
* Hoezo? Ik ben directeur van Vestia
- Maar u bent net ontslagen, weet u dat niet?
* O, nou ja, ik heb een riante vertrekbonusregeling bedongen.
# He, Govert, ben je er al? Als de verhuizers weg zijn kom ik even langs. Het huis moet ingewijd worden, toch?
- Mooie vrouw heeft u ook.
*Zeg, dit wordt toch niet uitgezonden? Ik wil u wel betalen om het weg te gooien, zeg maar.

 
Voetballer met naakt bovenlijf
- Hoe voelt het nu, dat u als Oranjespeler te maken krijgt met een moordenaar?
* Mooi he, deze nieuwe tattoo. Heeft Jolanthe bedacht. Wat was de vraag? Moordenaar, hoezo?
- Nou, Kluivert is de nieuwe assistent-trainer van het Nederlands elftal
* Ik ben het wel gewend om met criminelen te werken; van Persie is een verkrachter bijvoorbeeld. Maar gaaf toch, deze?


Verlopen gezicht stevig rokend, onderwijl een nieuwe draaiend achter tafel met wollen kleedje in een kamer die blauw staat.
- Hoe voelt dat nu u weet dat u jaren lang ongezond heeft geleefd?
* Mijn grootvader werd 101 met roken, had nergens last van. Daar staat zijn as.
- Uw woning stikt van de asbest wist u dat niet?
* Godsklere! Dan wil ik wel meteen in een hotel, vijfsterren. Een roken-kamer.


Vrouw die net haar huis uit loopt met zware tas
- Hoe is het met u nu u niet op vakantie kan
* Hoezo? Alles is al geregeld, de vliegreis, hotel, ben er helemaal klaar mee, met dit slechte weer. U komt wel ongelegen eigenlijk. Ik zet even die tas neer.
- Damascus ligt in puin, wist u dat niet? Wat ruik ik toch?
* He, ik ga helemaal niet naar Damascus.
- Reisburo Turko’Soleil is failliet. Ook niet? O, wacht dit is hem. Uw man is dood gevonden, dat is het, toch?
- Ja, daar weet ik alles van, maar ik ga toch. Hebben ze alles van hem gevonden dan? Dat kan namelijk niet.


Black Berry addict in mantelpakje met edelmetalen powerketting om de hals
- U moet naar een andere baan gaan uitzien. Hoort u mij? Heeft u even tijd voor me?
* Ik hoor u wel, ik kan meer dingen te gelijk, hoor. Hoezo andere baan? ik sta op het punt in de Tweede Kamer te komen.
- De plannen zijn gewijzigd, weet u dat niet? Sap heeft u op elf gezet.
* Dat was niet afgesproken, we hadden een deal: ik in de kamer in ruil voor stilzwijgen. En nog lager dan die debiele Tofik ook! Ik maak gehakt van der. Wacht even dan kunt u deze tweet in het nieuws gooien: @jolandesap: Bandopnames hysterische fractievergdrgn krijg je, nadat HvNl ze heeft geopenbaard.


Hoofddoekje in deuropening in de gaten gehouden door man achter haar
- Bent u niet enorm trots op uw zoon?
* Welk, ik heb 7?
- Op Faisal.
* Ja, allemaal trots. Faisal wel beetje raar.
- Maar toch speciaal op Faisal, want hij vaart mee morgen, als eerste Marokkaan.
* Hij geen boot, ik snap niet?
- Met de Gay Pride, u weet wel.


Tweetal hand in hand daags voor hun huwelijk
- Hoe voelt dat nu het trouwen niet door gaat?
*v Hoe bedoelt u, we houden nog steeds van elkaar, toch?
- Weet u dan niet dat het stadhuis tot de grond toe afgefikt is; aangestoken?
*m Jezus, zal niet waar wezen, vast door iemand van het kamp hier!
*v Ho ho, waarom is het weer een kamper? Mijn grootmoeder woont er ook!
*m Dat wist ik niet, waarom vertel je me dat nu pas!?

No comments: