Monday, March 26, 2012

Op velerlei verzoek: Beste Sadik II

In 2004 deed ik een onderzoekje naar de vaderlandsliefde van Nederlanders die er toe deden, columnisten, politici, opiniemakers.

Ik deed me voor als  Sadik Khamsa die al mailend raad en steun zocht voor het schrijven van zijn boek (Oproer) waarin hij de ondergang van Nederland veroorzaakt door een ondergronds leger van mislukte inburgeraars beschrijft.

Dit antwoordde de toen nog harige Diederik Samsom aan Sadik:

Van: Samson, D.M.
Verzonden: donderdag 15 januari 2004 10.08:44
Aan: "sadik khamsa"
Onderwerp: Re: Vervolmaking roman

dag sadik,
het lijkt mij een aangrijpend verhaal. Ik kan u echter niet helpen met het uitgeven of verbeteren ervan.

Veel succes,

Diederik Samson
Lid Tweede Kamer PvdA
www.diederiksamsom.nl


Nou ja, als we dan toch bezig zijn; wat voegde Casual Spekman Sadik toen toe?

From:"Hans Spekman"
To: "Sadik Khamsa"
Subject: Re: Roman over
Date: Fri, 5 Mar 2004 21:46:55 +0100

Roman over inburgering

Beste Sadik,
Ik vind het thema van jouw boek is interessant, maar daar heb je weinig aan want ik ben geen uitgever. Als je mijn mening vraagt over censuur. Het lijkt mij niet dat er sprake zal zijn van censuur. Eerder zal het zo zijn dat de uitgevers jouw boek niet goed genoeg vinden of inschatten dat er onvoldoende verkocht worden. Daar moet je je vooral niet laten afschrikken. Er zijn veel grote schrijvers die lang miskent zijn geweest. Mijn advies is dan ook ga door en geef niet op.
Wellicht is het ook goed eens een literaire avond van de SLAU te bezoeken. In de "winkel van sinkel". Want het hebben van contacten kan nooit kwaad.

groet,Hans Spekman


Ook Plasterk antwoordde; achteraf bezien had Sadik ontiegelijk beet toen eigenlijk. En Dijsselbloem en Cohen, maar om eerlijk te zijn Gert Leers ook. Hele hoog in de boom volkstammen adviseerden Sadik vooral door te gaan, alsof er niet net een aanslag in Madrid had plaats gevonden. En god wat had ik weinig te doen op me werk in die tijd. Staat allemaal in:
Beste Sadik

2 comments:

Anonymous said...

die Samsom kon toen blijkbaar zijn eigen naam nog niet correct spellen, of had hij een foute domeinnaam geregistreerd en daar later zijn naam op aangepast? vragen, vragen....

Dr.Zeldenrust (geenstijl) said...

ME werk? en dat post een schrijver? Ga je schamen!