Friday, August 28, 2009

Taalding

From: Willem Ferdinand Jansen
Sent: Thu 8/27/09 2:50 PM
To: info@pauliencornelisse.nl

Geachte Paulien,

Uitverkoort zegt dat je wat? Ik heb het geschreven (een novelle met die titel), en de term is in opkomst sindsdien: ik ben uitverkoort, weet je? Wist je dat? Ik attendeer je, omdat taal echt je ding is, toch, zeg maar?

Het is niet om aan te horen, uitverkoort, nog erger is dat ik er mee begonnen ben. Als ik dat van te voren had geweten, dan had ik de hele tekst gedelete. Dat kan ik nu nog wel doen, maar er zijn ook papieren versies van het boek: Uitverkoort

Als je er een wilt voor je verzameling, zeg het maar. En ach, mischien is het ergens goed voor dat die kreet rond gaat. Alleen een bepaald soort mensen gebruikt het, u weet wel, die je niet bij de naam mag noemen. Door het te gebruiken worden ze nog irritanter, zodat we sneller de tolerantiegrens bereikten.

Groetjes,

Willem, Zoon van Jan

No comments: