Friday, August 28, 2009

herrangschikken

From: WFJansen
To:: ...@hackers.nl
Subject: opdracht
Date: Thu, 27 Aug 2009 11:38:58 +0000

Geachte ,

Ik mail u voor het volgende; mijn boek staat niet in de toptienlijsten, terwijl dat wel zou moeten. Het is minstens net zo goed, en eigenlijk gewoon beter dan wat er nu in staat. Het betreft het fictie boek Uitverkoort

Kijk maar eens naar de lovende klantenbeoordelingen op bol.com. U zult het toch met me eens zijn: Uitverkoort hoort gewoon een bestseller te zijn, het is datgene wat Nederland nu nodig heeft. Maar het staat helemaal nergens in een toptien, zelfs niet van de Hardense Leesclub, eigenlijk alleen omdat mensen er niet vanaf weten.

Voor u moet het een koud kunstje zijn, om mij te plaatsen op nummer 4 van Ako, en bij Libris op 6. Ook maar bij de NRC op 3. Eens hij daar staat trekt het mensen, want lezers zijn eigenlijk als schapen. Als Uitverkoort uiteindelijk solide op 1 staat (door verkoop) deelt u in de winst.

Het is maar een onschuldig hackje toch? Het gaat niet om het achterhalen van de genetische afwijkingen uit het medisch dossier van ons Koningshuis, of het feit dat Balkenende fraudeerde op de VU, dan wel een ziekte overbracht op zijn schoonmaaksters. Ik hoop dat deze opdracht u aanspreekt, mocht u nog twijfelen dan zal de inhoud van Uitverkoort u wel over de streep trekken, deze is hier te downloaden.

Steeds minder tot schrijven in staat,

Uw Willem Jansen
(techneut-schrijver)

No comments: