Thursday, July 30, 2009

Geachte Susan,

Ik zag u gisteren op AT5, ja daar kom ik normaal nooit, maar door u bleef ik er hangen. Jammer dat u ondervraagd werd door een apelelijke jodin. Gelukkig kwam u ruim in beeld; ik kon mijn ogen niet van uw decollete afhouden. Toen ik mij handmatig weer tot zinnen had gebracht, bedacht ik dat ik u, eind vorig jaar alweer, toen ik wachtte op het einde, mijn novelle Uitverkoort (met die esthetisch fraaie voorkant, nee niet zo mooi als de uwe) had gestuurd. Ik ging er niet vanuit dat u er aandacht aan zou besteden. Maar toch zou ik wel graag weten wat u er van vindt, helemaal omdat u in Goede Morgen Nederland zit, of doet u dat niet meer, omdat vroeg opstaan maar rimpels geeft? Maar u zult het ook wel niet gelezen hebben.

De hoeveelste zeurpiet ben ik nu al? Heeft u er niet genoeg van onderhand, die eindeloze stroom van wannabe schrijvers, die bedelen om een goed woordje? Nou ja dat is niet helemaal waar, want ik ben al schrijver: Uitverkoort ligt bij Selexyz.
Hero Brinkman vond het een heel goed boek. Nu u nog, ik wil wel langskomen om het voor te lezen, vooral als u in bed ligt, hoewel het heeft maar 94 blz.

Ga zo door Susan, serieus, ik ben een fan van u, of u me nou leest of niet.

Groetjes,

Willem Jansen
schrijver/scheikundige
http://www.willemjansen.eu/

No comments: